17.01.2024 | Zprávy

A jaký byl? Podívejte se na fotoreportáž!

DOMOTEX 2024 probíhal ve dnech od 11. do 14. ledna. Do Hannoveru přijelo přibližně 1000 vystavovatelů z šedesáti zemí. Veletrh se po kovidových letech nadechl a opět se ukázal jako důležitá hnací síla pro podnikání, trendy a inovace v oboru podlahových krytin. „DOMOTEX není jen globálním místem setkání pro průmysl, ale také domovem celého světa koberců a podlah díky své pozitivní energii a výrazně mezinárodnímu charakteru,“ říká Sonia Wedell-Castellano, globální ředitelka DOMOTEXu.

Během čtyř dnů veletrhu se asi 18 000 návštěvníků ze 140 zemí setkalo s přibližně tisícovkou vystavovatelů z více než šedesáti zemí. „Jsme potěšeni, že do Hannoveru přijíždějí lidé s rozhodovací pravomocí z ještě více zemí než dříve, aby se dozvěděli o nejnovějších trendech a nových produktech – včetně 170 debutů – a navázali nová obchodní spojení,“ pokračuje Sonia Wedell-Castellano. 71 % návštěvníků pochází ze zahraničí – 65 % z Evropy, 18 % z Asie, 9 % z Ameriky, 4 % z Blízkého východu a ostatní z Afriky a z Austrálie.

Oproti kovidovým rokům se počet návštěvníků i vystavovatelů výrazně rozrostl a DOMOTEX opět působil živým, pulsujícím dojmem. Oliver Ginestier, ředitel komunikace v European DIY Retail Association (EDRA), vyjádřil potěšení, že znovu vidí svět podlah, setkávající se v živé atmosféře. Velkým počtem zákazníků byl potěšen také Markus Oberbauer, jednatel společnosti Kronoflooring GmbH: „DOMOTEX 2024 byl pro nás velkým úspěchem. Jsme velmi spokojeni. Byli zde všichni naši hlavní zákazníci a mezinárodní účast byla obzvlášť vysoká. Celkem jsme na našem stánku přivítali asi 500 různých skupin zákazníků, kteří se zajímali o naše inovace a náš nový logistický koncept.“

Výrobky pro stěny a stropy byly poprvé představeny v novém RETAILERS‘ PARKU, v hale 19/20. Všichni naši návštěvníci – od maloobchodníků po řemeslníky a architekty – musí zvážit prostory jako celek, aby vytvořili soudržný interiérový design. Proto jsme se spojili s DECOR UNION a MEGA Gruppe, abychom zahrnuli barvy, laky, tapety a další povrchové úpravy interiérů. Jejich premiéra již sklidila velký úspěch, což je důvod, proč se s nimi pravděpodobně potkáme též na dalších ročnících. 

Letošní ročník DOMOTEXu nabídl všem účastníkům inspirativní speciální expozice, rozmanitý doprovodný program s konferencemi, živými prezentacemi, předáváním cen a také četné příležitosti pro networking. Veletrh se opět zaměřil na trendy udržitelnosti a cirkulární ekonomiky. Speciální expozice nabídla i ve druhém ročníku mimořádné prezentace udržitelných a ekologicky šetrných výrobků, hmatovou prezentaci udržitelných materiálů od raumprobe | Materialbank a nejnovější výzkumné projekty Německého výzkumného ústavu pro podlahové systémy (TFI) Aachen. Udržitelné zaměření se promítlo rovněž do produktových řad vystavovatelů.

Na DOMOTEXu na pódiu v hale 23 představili řečníci z oblasti architektury, interiérového designu, řemeslné výroby, politiky, asociací, obchodních a trendových průzkumníků nejnovější vývoj trhu a trendová témata. Mezi další témata patřil nedostatek kvalifikovaných pracovníků a kultura pracoviště. Program konference doplnila fóra v PARKU RETAILERS‘, Mood Spaces a Carpet Design Awards.

Příští DOMOTEX – Carpets & Rugs v Hannoveru se bude konat od 16. do 19. ledna 2025.

FOTO: Deutsche Messe a Podlahy Šesták s.r.o.