16.03.2023 | Zprávy
Rozhovor s Kamilem Kalašem, jednatelem společnosti Podlahy Šesták, nejen o tom, jak funguje prodej podlahových krtin zajímavým a neotřelým způsobem, který u zákazníků sklízí veskrze pozitivní reakce.
V loňském roce jste otevřeli poněkud futuristický a vpravdě zajímavý showroom FLOOR FOREVER GALLERY, který od našeho časopisu získal Ocenění roku. Co vás inspirovalo k jeho netradiční podobě?
Domnívám se, že dřevěné podlahy v naší nabídce jsou skutečným uměním přírody. Chtěli jsme proto některé designové skvosty odprezentovat v unikátním pro podlahy netradičním prostoru, a navíc zcela jinou formou, než jsou zákazníci zvyklí. Speciálně za tímto účelem jsme vytvořili černou komoru, kde jsme použili nejmodernější led světla, která jsou určená na nasvícení obrazů v galeriích. Celá FLOOR FOREVER GALLERY však nesází pouze na vizuální efekt, ale je pojata jako interaktivní prostor. Návštěvníci tedy mohou obdivovat nejen nasvícené podlahy v nadstandardně velkých formátech, ale zároveň zde mohou lépe vnímat vůni dřeva, dotykem jeho strukturu, hřejivost, a tedy i celkovou atmosféru, která z přírodního materiálu sálá.
Jak na tuto formu prezentace reagují zákazníci?
Je pro nás potěšením přivádět do galerie nové návštěvníky, potenciální zákazníky a sledovat jejich reakce. Po vstupu je na nich vždy znát překvapení a pozitivní emoce, v naprosté většině následované pozitivními hodnoceními. Největších pochval se nám zatím dostalo od našich zahraničních dodavatelů, našich zákazníků z celé republiky a samozřejmě architektů a designerů. Co nám však dělá největší radost, že tuto naši galerii začínají využívat někteří naši partneři z celé republiky a sjednávají si zde schůzky se svými zákazníky.
Jak často se přihodí, že přijde zákazník s jasnou představou a po posezení ve vaší obrazové, respektive podlahové galerii se rozhodne jinak?
Spíše se nám stává, že si zákazník své rozhodnutí ohledně dřevěné podlahy potvrdí, případně je pro něj jeho rozhodnutí výrazně jednodušší, může-li dřevěnou podlahu vnímat ještě v jiné perspektivě než jen na vzorku ze stojanu.
Vaše firma byla založena v roce 2004. Který rok byl v její historii nejtěžší a proč?
Upřímně, obávám se, že nejtěžší roky nás teprve čekají, nicméně věřím, že se se všemi úskalími popereme.
A naopak v jakém období jste měli pocit, že lepší už to snad ani nemůže být?
Nejlepší asi byly pionýrské začátky, na které dnes někdy s úsměvem, někdy s hrdostí rádi vzpomínáme.
Udělali byste s odstupem času něco jinak? A co?
Podobné přemýšlení je mi cizí, jak se nám to povedlo, tak se to povedlo a myslím, že vůbec ne špatně.
Jak se na společnosti FLOOR FOREVER podepsalo covidové období?
Covidové období bylo dost složité jak po osobní, tak i pracovní stránce a přiznám se, že zpětně dnes už některá opatření u nás i ve světě již nechápu. Nicméně tehdy to byla velká neznámá. Jsem rád, že jsme to jak interně v našem pracovním kolektivu, tak i po obchodní stránce zvládli velice dobře.
Obecně byl velký problém s dodavateli a někteří vaši konkurenti tak občas neměli co prodávat. Jak to probíhalo u vás? Určitě to má to přesah i do současnosti, nebo už je vše, jak má být?
Musím říct, že problémy spojené s výrobními kapacitami, dodávkami, výrobními surovinami nám byly zřejmé od samého začátku. Proto jsme reagovali okamžitě tak, že jsme zboží začali objednávat s velkým předstihem. Téměř dvojnásobně jsme navýšili kapacitu našich skladových zásob. Samozřejmě i my jsme měli drobné výpadky, například v době zablokování Suezského průplavu, kdy jsme zaznamenali asi největší výpadky jednotlivých dekorů. Nicméně jsme hrdí na to, že 90 % materiálu jsme byli schopni dodat zákazníkům lusknutím prstu. Nyní se již situace ve výrobě i dopravě výrazně zlepšila. Veškeré dekory, které deklarujeme jako skladové, máme naskladněny ve velkém množství ihned k dispozici.
V minulosti jste pomáhali FOD Klokánek tím, že z každého zakoupeného m2 zákazníci obchodní sítě FLOOR FOREVER přispěli 1 Kč na jejich nové podlahy. Pokračujete ve spolupráci s Klokánkem i nadále, případně podporujete jinou podobnou organizaci?
Samozřejmě, že nežijeme ve vzduchoprázdnu a velmi dobře vnímáme, co se kolem nás děje. V rámci našich možností se stále snažíme pomáhat tam, kde je třeba. Někde penězi, někde podlahami. Podlahami jsme zdarma vybavili několik domů na Moravě, které zasáhlo ničivé tornádo v roce 2021. Peníze se snažíme dělit mezi děti a seniory, takže nově každým rokem přispíváme Domácímu hospicu Nablízku v Lysé nad Labem. Každoroční příspěvek pro Člověka v tísni je pro nás již tradicí.
Jak vidíte budoucnost vaší firmy pro následující léta a co byste do budoucna popřáli svým zákazníkům?
Moc bychom si přáli, aby se firma i nadále rozvíjela, abychom ve zdraví a s optimistickou myslí přešli těžkou dobu, která nás v horizontu dvou let čeká. Máme velkou ambici i v budoucnu dělat naši práci nejlépe jak umíme a poskytovat našim zákazníkům co nejlepší servis. Tak jak znám naše klíčové zákazníky, tak jsem přesvědčen, že to společně zvládneme v nelehkých časech a věřím, že společně budeme i nadále úspěšní.
Celý článek včetně fotografií najdete v časopise DOMO 2/2023, který si můžete předplatit ZDE nebo si napište o ukázkový výtisk ZDARMA na j.patzakova@atemi.cz.