28.04.2021 | Zprávy

Pro úspěšný prodej nemovitosti v dnešní době není nutně zapotřebí využívat služeb realitních makléřů – nemovitost lze prodat i svépomocí, jen je potřeba vědět, jak na to.

Pokud vlastník nemovitosti nechce platit poplatky realitním kancelářím, může využít služeb Realitní samoobsluhy, která za něj bezplatně inzeruje až na padesáti realitních serverech, čímž se mnohonásobně zvýší šance na prodej. Základ úspěchu představuje správné nastavení ceny, kvalitní fotografie, detailní popis a mimo jiné i virtuální prohlídka, jež může značně usnadnit prodej vlastníkovi nemovitosti a také potenciálním zájemcům. Kromě pohodlí a bezpečí nabízí videoprohlídka řadu výhod.

Výhody virtuální prohlídky

V současné koronavirové době se výhody online prohlídek projevují jasněji než kdy dříve. Především zaručují bezpečí – pro majitele nemovitosti stejně jako pro potenciálního zájemce. Ten má přece možnost prohlédnout si celý byt či dům virtuálně přes mobil – z pohodlí vlastního domova. Odpadá starost s tím, jak zajistit při prohlídce co největší bezpečí a hygienické standardy současných protiepidemických opatření.

Prohlídky potenciálními kupci mohou být časově náročné a vždy znamenají narušení vlastníkova soukromí. Prodej nemovitosti není otázkou několika dnů, může se táhnout i celé měsíce a za tu dobu může nemovitost navštívit spousta lidí. Velkou výhodu online prohlídky tedy přináší fakt, že není zapotřebí řešit nepříjemný zásah do soukromí. Vyhrají obě strany – potenciální kupci se z virtuální prohlídky dozví všechny důležité informace o nemovitosti a budou si moci udělat dobrý obrázek, aniž by narušovali vlastníkovo soukromí.

Virtuální prohlídka zároveň zvyšuje šanci na zviditelnění nemovitosti. Zájemci si mohou prohlédnout prodávaný byt či dům v bezpečí u sebe doma a mohou se v klidu rozhodnout ke koupi, přičemž je nikdo nenutí k unáhlenému jednání. Díky tomu se zvýší možnost, že se daná nemovitost dostane k opravdu seriózním kupcům a byt či dům bude prodán rychleji. Virtuální prohlídka zároveň zůstává neustále k dispozici na telefonu či v počítači – nezáleží na tom, zda je noc či den, prohlédnout si dům online mohou zájemci kdykoliv. Šetří se tím čas všech zúčastněných stran.

Virtuální prohlídku zvládne každý

Při prodeji nemovitosti online je důležité myslet mimo jiné na to, jak výsledný inzerát na zájemce působí – ať už po textové či vizuální stránce. Vyplatí se investovat čas do kvalitních fotografií a videoprohlídky domu. Virtuální prohlídka umožní majiteli provést zájemce po nemovitosti bez nutnosti osobního kontaktu. Osobní prohlídky tedy budou minimální a proběhnou pouze s vážnými zájemci, kteří již dopředu mají představu, jak nemovitost vypadá.

Natočení online prohlídky zvládne každý s chytrým telefonem. Před samotnou tvorbou se musíme ujistit, že je daný objekt řádně uklizen a povrchy nezakrývají zbytečnosti, které brání v tom, aby si zájemce udělal představu o jejich vzhledu, barvě či velikosti. Zároveň je třeba zajistit, aby na videích nebyli omylem zachyceni členové domácnosti. K úspěšné prezentaci patří dobré osvětlení interiéru, aby se na videu neobjevovaly přílišné kontrasty a hluché, temné kouty. V době koronaviru a omezených sociálních kontaktů se ukazuje nutnost videoprohlídky jako skutečně zásadní.

Pavel Smíšek, jednatel Realitní Samoobsluha s.r.o.